Online een afspraak maken
Via bovenstaande button kunt u online een afspraak aanvragen.
Wij hebben alleen een praktijkadres in Maasdam.
Voor kapotte brillen/spoed afspraken kunt u het beste contact opnemen via mail, telefoon of whatsapp.
Er zijn 2 orthoptisten werkzaam in de praktijk:
Melisa werkt woensdag/ zaterdag.
Ilona werkt wisselend donderdag/vrijdag en eens per maand zaterdagochtend.
Vult u alstublieft de naam in voor wie de afspraak is, bij kinderen graag voor en achternaam vermelden. Bij een afspraak voor meerdere personen graag voor ieder een aparte afspraak inplannen (dit mag uiteraard aansluitend zijn).
Bent u eerder bij ons geweest? Het systeem probeert de gegevens gelijk te koppelen met het emailadres van het dossier. Als de automatische koppeling niet direct lukt of gekoppeld wordt aan een ander dossier dan kan dit handmatig veranderd worden als u op de afspraak komt.
Heeft u vragen of wilt u de afspraak wijzigen? Stuurt u dan een email naar afspraken@deknipoogjes.nl of belt u met 078-785 1110.
Wanneer u een afspraak maakt bij Orthoptistenpraktijk De Knipoogjes verklaart u bekend te zijn en akkoord te gaan met de behandelingsvoorwaarden.
Opvragen gegevens
U heeft ten alle tijde recht om uw medisch dossier in te zien of een kopie ervan te krijgen. Meer informatie over bijvoorbeeld wat u kunt inzien kunt u nalezen in de behandelingsvoorwaarden.
U kunt zelf de behandelgegevens downloaden via het digitale portal.
Wanneer u een papieren afschrift wenst dient u dit toestemmingsformulier te tekenen en samen met een kopie legitimatiebewijs naar ons toe te zenden.
Uw aanvraag wordt in principe binnen vier weken afgehandeld.
Aan een eenmalige opvraag van een kopie van uw medische gegevens zijn geen kosten verbonden.
Telefonisch een afspraak maken
Plant u liever direct telefonisch een afspraak? Heeft u vragen of wilt u de afspraak wijzigen?
Dan kunt u bellen met onze afsprakenlijn:
078-785 1110.
Wanneer u een afspraak maakt bij Orthoptistenpraktijk De Knipoogjes verklaart u bekend te zijn en akkoord te gaan met de behandelingsvoorwaarden.

Verwijsbriefje
Natuurlijk mag u eerst een afspraak maken met uw huisarts, maar het hoeft in principe niet meer.
Dat heeft voordelen. Zo komt u ‘direct’ bij de specialist terecht. Zodat u ‘direct’ met de gegeven adviezen en behandeling aan de slag kan.
Wachttijden
Door de grote vraag naar zorg en de grote tekorten aan specialisten, lopen ook wij tegen langere wachttijden aan.
Voorheen was het in de regel mogelijk om binnen twee weken een afspraak te plannen op de praktijk in Maasdam.
Nu is dat binnen vier weken. Bij vakantie of ziekte kunnen de wachttijden verder oplopen.
Klacht
Als kwaliteitsgeregistreerde orthoptisten proberen wij ons vak zo goed mogelijk uit te oefenen. Heeft u toch klachten over de behandeling of de manier waarop wij met u omgaan, dan is het goed om dat kenbaar te maken. Voor uzelf en voor andere patiënten.
Bij een klacht wendt u zich bij voorkeur eerst tot de betreffende medewerker. Indien u dit niet wenst, kan u zich schriftelijk (of per email op klachten@deknipoogjes.nl) wenden tot de directie van Orthoptistenpraktijk De Knipoogjes.
Wanneer u er samen met ons niet uit kunt komen verwijzen wij u door naar een onafhankelijke klachtenfunctionaris.
Kosten
Onze orthoptische consulten worden door de meeste Nederlandse zorgverzekeraars vergoed!
Let op bij Menzis en CZ (en onderverzekeringen zoals CZ direct, Just, Nationale Nederlanden, OHRA, Anderzorg, Hema, OMA, VinkVink) vallen de consulten onder ongecontracteerde zorg – er is geen contract met uw zorgverzekeraar. U dient zelf de rekening te declareren en krijgt mogelijk niet alles vergoed.
Kijkt u voor meer informatie over gecontracteerde of ongecontracteerde zorg en de hoogte van de passantentarieven onder de pagina financieel.
Om de factuur via het expertisecentrum voor u in te dienen bij de zorgverzekering hebben wij een BSN of polisnummer (van de te behandelen persoon) nodig.
Het is handig als u een legitimatie of zorgpas bij u heeft (eerste afspraak).
Als u de gegevens reeds in het clientportaal heeft ingevoerd kunnen wij vaak vooraf aan uw bezoek de registratie doen.
Indien wij onvoldoende gegevens hebben om u in het zorgportaal te kunnen registreren dan ontvangt u de factuur met passantentarief aan het einde van de dag.
Wij kunnen de declaratie bij de zorgverzekering niet meer voor u verzorgen, ook niet achteraf. Wij mogen de gegevens in het zorgportaal namelijk niet meer later invoeren.
Verhindering
Wij doen ons uiterste best om u zoveel mogelijk op tijd te helpen. Wilt u zo vriendelijk zijn op tijd aanwezig te zijn voor uw afspraak?
Bij verhindering verzoeken wij u dit minimaal 24 uur van tevoren te melden.
Kosten die voortkomen uit het niet of niet op tijd afzeggen van afspraken worden niet door uw verzekering vergoed en komen voor uw eigen rekening.
Openingstijden
📞 Afsprakenlijn: 078-7851110
Maandag t/m vrijdag, 9.00 – 17.00 uur 🕘
🗓️ Spreekuren
Maandag gesloten
Dinsdag gesloten
Woensdag van 9.00 tot 15.30
Donderdag van 9.15 tot 16.15
Vrijdag van 9.15 tot 16.15
Zaterdag van 9.00 tot 15.30
Wij werken alleen op afspraak.